Budapeşte

BUDAPEŞTE

1.Gün

Arabamızı Budapeşte Havaalanı'nda teslim ettikten sonra, 100 numaralı otobüsle merkeze gidiyoruz (900 huf, yaklaşık 3 €). Astoria durağında inip, iki numaralı metro hattı ile durağımız Blaha Luzca'ya geliyoruz (Tek bilet:350 huf). Evimizde biraz dinlenip, başlıyoruz gezmeye.
    Öncelikle Budapeşte Opera Binası'na doğru gidiyoruz.Yol üzerinde Aziz Stephan Bazilikası'nı görüyoruz.
Aziz Stephan Bazilikası

Operaya gelince hayal kırıklığına uğruyoruz. Dört yanı brandalarla kapalı. Tadilat dolayısıyla dışını göremiyoruz.İçini gezmek isterseniz hergün 15.00 ve 16.00'da turlar mevcut (3000 huf).

Macaristan Devlet Opera Binası; Milano'daki La Scala 'dan ve Paris Opera Binası'ndan sonra, Dünya'daki üçüncü en iyi akustiğe sahip opera binasıymış. Sanat sezonları Eylül'den Haziran'a kadar. Ayrıntılı bilgi için sitesini ziyaret edebilirsiniz. Nehir kenarına yürüyüp ünlü Chain Bridge'i (Zincir Köprü) görüyoruz.

Eskiden Buda ve Peşte olarak Tuna Nehri ile ayrılan iki şehir ilk defa bu köprü ile birleşmiş. Seyretmeye doyamayacağımız güzellikte.

Shoes On The Danube Bank (Yahudi Anıtı)

II.Dünya Savaşı sırasında Macar Nazi partisi "Arrow Cross" tarafından öldürülen Yahudiler anısına, yönetmen Can Togay tarafından tasarlanmış ve heykeltraş Gyula Pauer tarafından yapılmış.

Buralarda nehir turu firması ararken bir Türk'e rastlıyoruz. Admiral River Cruises'da çalışıyor. Bir içecek dahil 12€'ya indirimli biletlerimizi kendisinden alıyoruz.On sene önce geldiğimizde yaptığımız gibi yine gece turunu tercih ediyoruz. 20.30' da üç numaralı rıhtımdan kalkacak gemimizin biletleri üç gün geçerli. Kalkış saatine daha iki saat olduğu için Parlamento Binası'nın önünde fotoğraf çekilip, bir yerlerde yemek yiyoruz.

Tabi ki yoga💖

Tulipan Bistro'ya oturduktan beş dakika sonra fena bir yağmur başlıyor. Zamanlamamız harika. Ben güzel bir yunan salatası yerken(menüde bulabildiğim tek etsiz şey), diğerleri gulaş çorbası içiyor ama pek beğenmiyorlar. Yemeklerimizi bitirirken yağmur da diniyor. Artık teknemize geçebiliriz. Tekneye binerken içkilerimizi girişten alıyoruz. Bana tek içecek yetmez derseniz ekstra tüm içecekler 2€.

Kraliyet Sarayı

Parlamento Binası

Keyifli tekne turundan sonra evimize dönüyoruz. Bu nehir turuna katılmanızı özellikle tavsiye ediyorum. Çok güzel fotoğraflar çekebilirsiniz.

2.Gün

Uyanıp hızlı bir kahvaltının ardından, evimize yakın olan Kahramanlar Meydanı'na gidiyoruz (Hösök Tere). Meydanın hemen arkasındaki parkta biraz soluklanıyoruz.

Bir rahat durmam 😃

Vörösmarty Meydan'ına yürüyoruz ve Paprika The Hungarian Market'i görüyoruz. Bu mağazanın içerisinde; magnet ve benzeri hediyelik eşyaların yanı sıra,  farklı biber çeşitleri de mevcut. Artık Budapeşte Kalesi'ne çıkmanın vakti geldi. Sıcağın altında Zincir Köprü'yü geçtikten sonra füniküler sırasına giriyoruz.

Ama golf arabası benzeri arabalarla çıkmaya karar veriyoruz.Official Castle Shuttle Budapest.

Shuttle ile çıkmanızı tavsiye etmiyorum çünkü duraklar çok kalabalık ve sıra kavramı yok, yerler kapanın elinde kalıyor. Füniküler ise tek yön 1200 huf (3.50€), dönüş dahil 1800 huf (5.50€). Hergün 07.30 - 22.00 arası açık. Benim tavsiyem bizim on sene önce yaptığımız gibi fünikülerle çıkıp bu nostaljik anı yaşamanız ve ardından gezerek inmeniz.
2008'den bir fotoğraf.

Balıkçı Tabyası

Kraliyet Sarayı

Tuğrul(Turul) Kuşu

Yağmur bugün de gök gürültüleriyle geliyor.

Ünlü Vaci Utca Caddesi'nde  karnımızı doyurduktan sonra eve uğruyoruz, biraz dinlendip havanın kararmasına yakın çıkıyoruz. Son gecemizde köprünün ve Parlamento Binası'nın ışıklandırılmış fotoğraflarını çekiyoruz. Marketten aldığımız içeceklerimizi nehrin Peşte tarafında yudumlayıp eve dönüyoruz.

Göremediklerim: Ne yazık ki iki kere Budapeşte'ye gidip Dohany Sokağı Sinagogu'nu görmedim (Astoria durağına yakın). Dan Brown'ın Başlangıç kitabını okuduktan sonra, daha da merak ettim. Sinagog 1954-1959 yılları arasında Viyanalı mimar Ludwig Förster tarafından yapılmış. Dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise en büyük sinagogu.